Sunday, May 20, 2012

Looking through the dandelion 看透蒲公英

In early spring, the dandelions are beautiful, as if grassland covered with a piece of gauze decorated with many small and yellow flowers. In a sunny afternoon I was strolling and taking photos at the Toogood Pond in Toronto with my Ricoh Digital GR3 compact camera. I found some dandelions along the trail in the bush.

I tried to take a closer look of the dandelion which had transformed to a small hairy ball. Watching closely at these hairy balls requires sacrifice, at the expense of suffering from the nostril allergy due to the hay fever!

初春的蒲公英,美得像綠茵上鋪了一層佈滿黃花的薄紗。在一個晴朗的下午,我帶了麗確數碼GR3 小型相機在多倫多的 Toogood Pond 散步獵影。在綠叢小徑發現蒲公英的蹤影。我嘗試近距離觀看蒲公英從小黃花褪變成為小毛球的樣貌。近看蒲公英要有犧牲,我要忍受因花粉引起難耐的鼻敏感了!

The furry dandelions found on the trail
小徑滿佈毛絨絨的蒲公英


Looking back from a low angle
從低角度回望小橋

Dandelions on the riverside
河邊的蒲公英



Wind is blowing, an ant is climbing on the stem
風在吹﹐ 一隻小螞蟻正在爬行。




2 comments:

  1. 我很佩服你!真的!这很普通的环境,你就可以创作出这么好的片子!老实说我也去了!可就拍不出好片!我得好好反思才行!哈哈!谢谢分享!2031BY D&X

    ReplyDelete
    Replies
    1. 謝謝﹗ 嘗試用人類少用的視野角度去觀看事物和拍攝。幻想你是一隻螞蟻﹐ 用低角度和近觀蒲公英都會有特別的效果。

      Delete